قیمت و خرید پیستون پیکان 1600 استاندارد عظام – فروشگاه آنلاین ماشین پلاس

قطر پیستون های موتور ماشین در بین 76 تا 122 میلی متر (3 تا 4 اینچ) تغییر می کند. هنگامی حلقه های پیستون را جمع می نماییم تنش اول در آن ها به وجود می آید و باعث می شود به جداره سیلندر فشار بیاورند. رینگ های فشاری اهمیت انبساط خود به طرف خارج به دیواره سیلندر چسبیده و گازبندی مهربانی را به وجود می آورند. در سرانجام پوشش کاری پیشانی حلقه پیستون اهمیت کروم یا این که کروم سخت، سایش جدار سیلندر به میزان متعددی کاهش می یابد. کمتر سطح تماس در میان پیستون و جداره سیلندر تا حداقل ممکن: افزایش تراز تماس به معنای ارتقا اصطکاک بوده و آسیبهای جدی را به دنبال خواهد داشت؛ شایان ذکر است که رینگها احتمالا آنگاه از مدتی ساییده شده و همین دستور نیز می تواند سبب به ارتقاء اصطکاک گردد. میل لنگ اتومبیل هم به اندازه تعداد سیلندرهای یک اتومبیل ، گنجایش پذیرش شاتون را خواهد داشت ، در رخ ذیل ، پیستون ، شاتون و میل لنگ یک خودرو 4 سیلندر را مشاهده می کنید. در حرکت انبساط تا 18000 نیوتون (4000 پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی کلیدی شتاب رانندگی می کنید همین اتفاق در هر سیلندر 30 تا 40 بار در ثانیه صورت می دهد.دمای کف پیستون به 2200 رتبه سانتی گراد(4000 جايگاه فارنهایت) یا بیشتر می رسد. شعاع انحنای پیشانی رینگ پیستون در حدود 0,008 تا 0,013 میلی متر میباشد در نتیجه خط تماس باریکی پدید می آید که مهم نیروی بسیار زیادی به جداره سیلندر نیرو وارد می کند. در پمپها و کمپرسورها، نقش پیستون برعکس شده و نیرو از میللنگ به پیستون منتقل می شود تا سیال داخل سیلندر را فشرده یا تخلیه نماید. این حلقه ها از نشست یا فرار گاز از کنار پیستون در زمانه چگالی و توان پرهیز می کنند و در موقع تحت وارد شدن در زمانه تنفس عمل پاک کردن روغن را انجام می دهد. حلقه های فشاری توسط نیروهای حاصله از انبساط خود و همینطور توسط فشار احتراق که در زمانه محترق شدن سوخت در پشت آن ها به وجود می آید منبسط شده و به دیواره داخلی سیلندر می چسبند. علاوه بر اتومبیل های اهمیت سیستم تایمینگ متغیر ، این شیارها سبب می شوند زمانی که تسمه تایم پاره شود ( درباره تسمه تایم هم در بخش سیستم تایمینگ نگارش شده ) و زمانه بندی سوپاپ به هم بخورد ، از برخورد سوپاپ به پیستون دوری شده و از ساخت خسارات شدید جلوگیری کند. پیستون اصلی حرکات رفتوبرگشت هست و به جهتهای بالا و پایین حرکت میکند. در بخش مربوط به موتور خودرو ، عملکرد و وظیفه پیستون ماشین تفسیر دیتا شد. در خودروهایی که سیستم تایمینگ و سوپاپ آن ها متغیر می باشد ( در بخش تایمینگ به شرح آن پرداخته ایم ) به جهت خودداری از بازخورد سوپاپ ها به پیستون ، شیارهایی بر مطابق رخ سوپاپ در پیستون ایجاد کرده اند تا درصورتیکه سوپاپ در زمان بالا بودن پیستون ، پایین بود ، اساسی پیستون عکس العمل نکند. در اینجا به جهت درک بهتر ادامه مطالب بایستی نکته ای را درباره سوپاپ ماشین تفسیر دهیم ، در سیلندرهای یک اتومبیل ممکن هست از یک سوپاپ محل ورود و یک سوپاپ خروجی استفاده نمایند که به آن سیلندر دو سوپاپه می گویند. ممکن است پیشانی حلقه پیستون نیز تیز یا این که گرد کرده باشد. عمل حلقه های روغن همین میباشد که پخش روغن روی جدار سیلندر را در دست گرفتن کرده و از مصرف غیر اضطراری و اضافی بوش پیستون 405 تبریز روغن دوری کنند. رینگ های پیستون (مولیبدنی) در دمای بالاتر از دمای فعالیت رینگ های پیستون (کرومی) می توانند عمل نمایند در ضمن در رخ استفادها زا ینن وع رینگن احیهب الای سیلندر همب هتر روغن کاری می شود. پیستونهای آلومینیومی سبک بوده و ضمن ارتقا شتاب موتور و قدرت وزنی از ضریب انتقال حرارت خوبی هم برخوردار است. پاره ای از گازهای لبریز فشار حاصل از احتراق پشت حلقه ها عده می شود و به پیشانی حلقه فشار وارد می نماید تا به طور تمام حساس جداره سیلندر تماس پیدا کند. غالبا دو رینگ دانسیته در دو شیار بالایی پشت هم قرار میگیرند که کار درزگیری کامل سیلندر و دوری از شکافت گازهای حاصل از احتراق را به صورت تام انجام میدهند. هر مرحله در این موتور ها نیم بدور یا این که ۱۸۰ سکو است، بدین ترتیب یک سیکل تام در موتورهای چهار زمان دو به دور یا این که ۷۲۰ درجه است. تعدا رینگ ها در هر پیستون بسته به مدل موتور و جرم گزینه لحاظ از سه تا پنج و گهگاه تا هفت حلقه متغیر است. به عبارتی طور که در بخش قبل تفسیر داده شد، تقسیم بندی رینگ بر مبنای کارکرد و همچنین محل قرارگیری صورت می گیرد. کلمه رینگ برگرفته از یک واژه انگلیسی پیستون که به همان شکل دارای در لهجه پارسی رایج شده و معنای آن رینگ است. در پیستون دو دسته رینگ فشاری و روغنی وجود دارد. در میان شاتون و میللنگ یاتاقان قرار داراست تا در شکل نرسیدن روانکار، اصطکاک در میان شاتون و میل لنگ سبب ساز سایش و یاتاقان زدن موتور نشود.

ایندکسر