بازنگری لینک و پیوند در میان ناسیونالیسم و فمنیسم در قرن بیستم و به دنبال آن شکلگیری تصویر زن مدرن در کشورهای شرقی زیرا ایران، مصر و ترکیه، و همینطور رابطه و اثرگذاری مفاهیمی زیرا مدرنیته، جنسیت و فرهنگ و تمدن مستقر در اخلاق گفتگو خانوادة ایدهآل نشان میدهد که این کشورها، بر پایة پیشینة تاریخی و فرهنگیشان، در تجربهها و راهبردها و واکنشها حساس شباهتها و در عین هم اکنون تمایزاتی بودند. همینطور تحلیل وضعیت زنان در قرن بیستم واضح مینماید که مدرنیته نهتنها به رهایی زنان سبب نشد، بلکه در پیوند کلیدی شرایط ساکن کشورهای خاورمیانه ابزارهای جدیدی برای کنترل اجتماعی ایجاد کرد. بخش اعظمی از اصلاحطلبان به جهت مشروعیت دادن به این شرایط به تمدنهای دیرین صورتی آرمانی دادند و نیاز به به دست آوردن آزادی فراموششدهای را که گفته میشد زنان روزی از آن برخوردار بودند مطرح کردند. حاکمیتهای ملیگرا و مطلقة مدرن مانند دولت رضاشاه زنان را در روش به وقوع پیوستن هدف ها خود بسیج کردند و از آنان سود جستند. مطالعة رای زنی خانوادة ایدهآل نشان میدهد که فمنیسم در خاورمیانه کلیدی ناسیونالیسم شروع و مهم مفاهیمی چون سلطة غرب، ایدئولوژی و حاکمیتهای مدرنِ پدرسالار صورتبندی شد. اگرچه آنچه زنان به دنبالش بودند اهمیت آنچه در نهایت در سیاستهای مدنی متجلی شد تفاوت داشت. در یک برداشت نهایی، حکومتهای نوظهور خاورمیانه که پذیرفته بودند شرایط نازل زنان شرقی یکی از از دلایل عقبماندگی این جوامع است، کوشیدند اهمیت صورتبندی معنا زن تازه این شرایط را در حوزههایی چون آموزش، بهداشت، پوشش و برچیدن سنتهای مشخصاً ظالمانه ارتقاء دهند، البته در همان حالا به مطالبات اهمیت زنان مانند برطرف کردن فرودستی زنان در خانواده و جنگ حیاتی قوانینی که تثبیتکنندة روابط نابرابر میان زنان و مردان بود، توجهی نکردند و همین بار مهم یاری انگارههای جدید، در قالب مصاحبه خانوادة ایدهآل، به بازتولید ارزشهای نظام مردسالار پرداختند که پسوند مطلقة مدرن لوازم آرایشی اورجینال لیست را نیز داشت. در فضای مصاحبه دولت مطلقة مدرن رضاشاهی هم با دریافت الگوهای غربی و همچنین تحقیر تمدن و سنن بومی تصویر جدیدی از زن اهل ایران شکل گرفت که متأثر از ناسیونالیسم باستانگرا و همچنین فمنیسم دولتی یک پای در سنت و پای دیگر در تجدد داشت. همین نشریه در اول شماره، پیامی از ثریا پهلوی منتشر کرد. به جهت نمونه در کشورایران گفته میشد زنان باید آزادی و احترامی را که در زمان باستان داشتند، مجدداً ذیل رهبری حاکمیت پهلوی کسب کنند. او معتقد بود زنان فعلی ترک فراوان غیرمتمدن هستند و مردان آموزشدیده و متجدد ترک توان زندگی حساس چنین زنان سنتی را ندارند.