آیا پیشرانه پیستون متقابل به خودروها باز خواهد گشت؟

درهنگام عملکرد، اثر آببندی اتصال مورب قطعا از پیستون رینگ ها با یک اتصال مستقیم بهتر است. به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این عضو متحرک که یک سر آن داخل محوطه سیلندر است و از پایین به وسیله شاتون به میل لنگ متصل شده است، پیستون پیستون و رینگ پراید نام دارد. شاتون این نیرو را به میل لنگ منتقل می کند و این حرکت خطی به نیروی چرخشی تبدیل می شود. یکی از اجزای اصلی یک سیستم هیدرولیک، پیستون هیدرولیک می باشد.این قطعه در داخل سیلندر، حرکت خطی نموده و روغن را هدایت و به آن سرعت می دهد. وقتی با سرعت زیاد رانندگی می کنید این اتفاق در هر سیلندر 30 تا 40 بار در ثانیه رخ می دهد . با توجه به استرس خمش و خطر شکست در مناطق همپوشانی، پیستون رینگ با اتصالات همپوشانی باید فقط در کمپرسورهایی که دارای فشار حداکثر 15 بار هستند استفاده شود. پیستون رینگ با اتصال مستقیم برای آببندی در قطعات با اختلاف فشارهای بالای 15 بار استفاده می شود. در موتورهای B&W در داغ ترین قسمت پیستون یک لایه محافظ از جنس آلیاژ کروم-نیکل جوش داده می شود که این آلیاژ مقاومت پیستون در برابر سوختگی را افزایش می دهد.

همچنین افزایش دور موتور ، سبب بالا رفتن دما و تنش حرارتی در نقاط مختلف پیستون می شود. 3 ـ وجود شکافهای حرارتی روی پیستون : این شکافها به شکل T و در دامنه پیستون تعبیه میشوند و در اثر گرما این شکافها به هم رسیده و از چسبیدن پیستون به سیلندر جلوگیری میکنند و در ضمن کمترین لقی بین پیستون و سیلندر را ایجاد مینمایند که باعث افزایش کمپرس و قدرت موتور میشود . اگر روانکار درست و استاندارد و مناسب موتور را استفاده کنید، از فشار آوردن بیهوده به موتور و نگهداشتن آن در دورهای بالا برای مدت طولانی بپرهیزید، از دنده معکوسهای ناگهانی که باعث ایجاد تنش شدید در اجزا میشود بپرهیزید و سیستم خنککاری (فن و رادیاتور و کولانت و ترموستات و واترپمپ) را بهصورت مرتب کنترل کنید، مطمئن باشید که اجزای داخلی موتور و بهخصوص پیستون و شاتون و رینگ پیستون و گژنپین عمری بسیار طولانی خواهند داشت. در عوض استفاده از یک شفت بلند در ماشین های چند سیلندره در آن توپی وجود دارد که همه شاتون های پیستون ها به توپی وصل شده اند .

اما باید بدانید همه پیستونها باید وزن یکسان داشته باشند. شاید بگویید خیر , پیستون چرخ جلو پیکان هواپیما داری موتور احتراق خارجی است و نیازی به پیستون ندارد اما این درست نیست. پیستون موتور اصلا چه نقشی در موتور ایفا می کند ؟ برای جلوگیری ازین دو مشکل پیستون رینگ طراحی و ساخته می شود تا در داخل شیارهایی در بدنه ی پیستون نصب گردد. زمانی که این مشکل پیش میآید میتوان منبع ورود این براده ها و قطعات را به داخل موتور پیدا کرد و بعد مارتل موتور را باز کرد و بعد آن را تمیز کرد تا بشود مشکل را حل کرد و موتور را تعمیر کنید تا این اتفاق دوباره مشکلی را ایجاد نکند. این مشکل زمانی رخ میدهد که لقی بین پیستون و سرسیلندر زیاد باشد و صدای تلق و تلق از داخل سرسیلندر شنیده شود، این مشکل باعث تنش، ترک و بعد باعث شکستگی سیلندر میشود. در این مثال، شخصی از توحید حرکت کرده و پس از گذشت زمانی به مکان اولیه خود برگشته. بطور ساده در هیدروموتورهای پیستونی از پیستون های یکطرفه استفاده می شود که باز شدن آن توسط فشار سیالی است که بر آن ها اعمال می شود و با برگشت خود سیال را تخلیه می کنند.

دلیل این کار نیز این است که حین گرم شدن پیستون به شکل استوانه دربیاید. وجود لقی نیز میان سیلندر و پیستون بسیار حائز اهمیت است. این نوع پیستون رینگ آببندی بسیار خوبی را تامین می کند. با توجه به شکاف این نوع پیستون رینگ ها نشتی بسیار ناچیزی نسبت به پیستون رینگ های مورب دارند. 2. با توجه به بسته بودن ته پیستون دیگر نگرانی در رابطه با آبندی و نشتی روغن وجود ندارد. طراحی خاص این اتصال، نشتی را به حداقل ممکن می رساند. وقتی پیستون های اتاقک بیضوی گرم می شوند شکل بیضوی خود را از دست می دهند و گرد می شوند. گروه GISP عرضه کننده قطعات یدکی خودرو، با کیفیت و استاندارد قطعات شرکتی خودرو است که تمام انواع قطعه یدکی خود را از تولید کنندگان مورد تایید خودروسازان تهیه میکند و به راحتی میتوانید قطعات یدکی ایران خودرو و قطعات یدکی سایپا را در بسته بندیهای گروه جی آی اس پی و از شبکه نمایندگیهای این شرکت تهیه کنید. چند شیار روی سر پیستون قرار دارد که محل نصب رینگ پیستون است. کمپرسور رینگ ها می توانند در داخل شیار پیستون یا در داخل شیار سیلندر یا اصطلاحا گلو نصب شوند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از پیستون ماشین سنگین ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

ایندکسر